RETURPOLICY
OÖNSKADE VAROR
I enlighet med dina rättigheter när du köper varor online kan oönskade produkter returneras så länge du meddelar oss att du vill returnera dem inom 30 kalenderdagar från dagen räknat efter leverans är genomförd. En adress för vilken varorna ska returneras kommer att tillhandahållas av SecondCharm när du meddelar oss om din retur.
Du måste returnera varorna till oss inom 30 kalenderdagar efter dess att du meddelat att vill returera varorna. En retur ogiltligförklaras om varorna inte når oss inom 30 kalenderdagar efter dess att du meddelat din retur av varorna till vår kundtjänst på kontakt@secondcharm.se,
Returen sker på din bekostnad och du måste se till att varorna är ordentligt förpackade och skickade med en ansedd kurir, eftersom du är ansvarig för varorna tills dess att vi på SecondCharm mottagit dem. Vi kan inte ta något ansvar för varor som är skadats under transporten.
När vi har fått tillbaka varorna från dig kommer vi att kontollera dom, och ge dig skapa en återbetalning av varorna plus den erlagda leveransavgiften. Om din beställning var kvalificerad för gratis leverans kan ingen återbetalning för porto tillämpas.
Om de returnerade varorna påverkas av någon kampanjrabatt eller erbjudande kommer detta att justeras i din återbetalning. Vi kan göra ett avdrag på återbetalningen om varornas värde har minskat till följd av att du hanterat dem.
.
FELAKTIG VARA
Om en produkt är felaktig vid ankomsten har du möjlighet till ett byte eller återbetalning. För att vara berättigad till ett sådant utbyte eller återbetalning har du 7 kalenderdagar på dig att informera oss på SecondCharm på kontakt@secondcharm.se med din förfrågan.
Varor ska returneras i originalförpackningen komplett med alla tillbehör och dokumentation. Fråga kundtjänst om en förbetald returetikett.
När vi har verifierat felet utfärdar vi en ersättning eller full återbetalning till dig via din ursprungliga betalningsmetod
.
SKADA I TRANSITERING
Om några föremål har skadats under transporten ber vi dig att rapportera det till oss inom 5 arbetsdagar. Om varorna är synligt skadade vid mottagandet, vänligen vägra leveransen och kontakta kundtjänst på kontakt@secondcharm.se. Varor ska returneras i originalförpackningen komplett med alla tillbehör och dokumentation. När vi väl har mottagits tillbaka till vårt lager utfärdar vi en ersättning eller full återbetalning till dig via din ursprungliga betalningsmetod.
KONTAKTA OSS
Om du har några frågor eller förslag om vår returpolicy, tveka inte att kontakta oss på kontakt@secondcharm.se